Ir al contenido principal

TALLER DE CULTURA VISUAL EN JAKINTZA, ANTIGUO


TALLER DE CULTURA VISUAL EN JAKINTZA, ANTIGUO

Tailer hau Antiguo auzoko Jakintza ikastetxean egin dugu, zehazki bost urteko gelan. Tailer hau, aldez aurretik, gelan prestatu genuen, hortaz gidoi zehatz bat genuen iada aldez aurretik prestatua, tailerrean bertan ildoa ez galtzeko eta gure arteko koordinazioa egoteko asmoz. 

Honako hau zen tailerraren gidoia:

  1. Aurkeztu gure burua, zertara etorri garen… (5 minutu gutxi-gorabehera)

  2. Bideo bat jarri. Link-a: Two different worlds

  3. Denak eseri eta lasaitzen direnean galderak botzen hasi: zer da pobrezia, zer da kutsadura? (5-10 minutu gutxi-gorabehera) Argazkilariak komentatu.

  4. 4-5 taldeetan banatu eta argazkiak aztertu. Ondoren, talde handira ekarri eta argazkiak muralean klasifikatu (edo pobrezia edo kutsadura edo biak) (30 minutu gutxi-gorabehera).

  5. Audio bat jarri eta ondoren argazkiekin lotu dezaten utzi (10-15 minutu gutxi-gorabehera).

  6. Zer egin dezakezue hau hobetzeko? Margotu, denon artean, mural bat eginez (20 minutu gutxi-gorabehera)


Jakintzara iritsi garenean eraman ditugun argazki guztiak gelan zehar jarri ditugu, lurrean, aulkietan, apaletan… Hauek izan ziren eraman genitugun argazkiak:

Sebastião Salgado: ¿Mostrar o no mostrar? - los veintiocho films

Yuxtaposiciones discordantes de prosperidad y conflicto por Uğur Gallenkuş  | Colosal


Hemen agertzen dira hainbat argazki gelan ipinita:


Haurrak gelara sartzean, gure buruaren aurkezpen txiki bat egin diegu eta horrekin batera zertara etorri garen azaldu diegu. Sarrera hau egin ostean, tailerrarekin hasi gara beraientzat kutsadura eta pobrezia zer diren galdetuz. Ondoren, bi gai hauek argazki batzuen bidez landuko ditugula azaltzean, ea argazkilariak zein diren, zer egiten duten... galdetu diegu, honekin batera Ugur Gallenkusen bideoa jarriz. Honako hau da txertatutako bideoa

Bideoa ikusi ostean, haur bakoitzak banan bana argazki bat aukeratu du, ondoren talde txikitan jarri gara (4 ikasleko 4 talde). Talde txiki bakoitzean gutako bat jarri da haurrekin batera argazkiak aztertzeko. Horretarako, haur bakoitzak aukeratu duen argazkia taldekideen erdian jarri du eta guk luzatutako galderen bidez argazkia deskribatzen joan dira eta pobrezia edota kutsadurarekin lotu dute argazki bakoitza. Talde txikietako hausnarketa hau ondoren, talde handian azaleratu dute eta kutsadura edo pobrezia aldean kokatu dute argazki bakoitza banaka.


Aurreko jarduera amaitu ostean, guk sortutako entzunezko paisaiaren audioa jarri diegu eta argazki, zein beraien burutik pasatzen ziren objektu edota ideiekin lotu dute. Ondoren bakoitzak sentitutako edota irudikatutako azaltzeko aukera izan du. Honako hau izan zen guk sortutako entzunezko paisaia:

Amaitzeko, denon artean mural bat sortu dugu kutsadura edota pobrezia hobetzeko asmoz bakoitzak zer egin dezakeen irudikatuz.

Egia esan, oso ondo joan da tailerra, haurrek oso ondo erantzun dute guk proposatutakoari eta hartu-eman handia egon dela esan dezakegu. Gaiekiko interesa erakutsi dute eta beraiek aldez aurretik zuten jakinduriak harritu egin gaitu. Izan ere, haurrek gaur egun hain entzuna den ukraniako gerrarekin lotu dute gaurko saioa, askotan ukraniaren egoera aipatuz… Esan bezala, aktiboki hartu dute parte jarduera guztietan oso onuragarria izanez, jarduerak aurrera eramaterako momentuak erraztuz. Guzti honek oso gustora sentitzea eragin digu eta esperientzia hau aberasgarria egin zaigula konturatu gara.

Después de realizar el taller, al igual que el resto de grupos, tuvimos que preparar una presentación en la universidad sobre nuestra trayectoria y experiencia con esta oportunidad. También creamos un video del proceso completo del taller. Sin embargo –y aunque tuvimos el permiso de los padres–, como aparecen menores, no podemos publicar el video (de todas maneras, lo enseñamos en clase en la presentación donde contamos nuestra experiencia).



Comentarios

Entradas populares de este blog

ACTIVIDAD 15, NARRATIVA DIGITAL (PARTE 2)

ACTIVIDAD 15, NARRATIVA DIGITAL (PARTE 2) A continuación, inserto la narrativa digital que el grupo de Loreak (mi grupo de trabajo modular) creó a través de Powtoon:

CUARTA SESIÓN: Marta Peirano, REFLEXIÓN INDIVIDUAL E INFORME GRUPAL

CUARTA SESIÓN: Marta Peirano, REFLEXIÓN INDIVIDUAL E INFORME GRUPAL Ver el vídeo de Marta Peirano ¿Por qué me vigilan si no soy nadie? Reflexiona en grupo sobre el video y escribe en tu portafolio un texto de 250 palabras sobre lo que te permite pensar sobre cómo nos afecta como ciudadanos, consumidores y seres humanos. Después de ver el vídeo sobre la charla de Marta Peirano, hemos reflexionado en grupo y esto nos ha llevado a sacar diferentes conclusiones sobre el control que ejercen las tecnologías sobre nosotros.  Gracias a este vídeo, hemos podido ver hasta qué punto nos controlan sin que nos demos cuenta (vía GPS, Whatsapp, Gmail, Webs…), puesto que no nos concienciamos de la influencia que tienen sobre la ciudadanía, hasta el momento en el que alguien no nos enseña la realidad de la situación. A través de la tecnología, van conociendo poco a poco los gustos, aficiones e intereses de cada persona y, de esta manera, saben qué ofrecernos para sus propios beneficios. Así, los anunci